X
تبلیغات
رایتل

آپلود عکس



تعرفه های شبکه هوشمند

شبکه هوشمند

((Intelligent Network

 شبکه هوشمند تجهیزاتی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری است که مشترک می‌تواند با استفاده از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین امکانات که عبارت از یک گوشی تلفن است، از سرویس‌های این شبکه بهره‌برداری کند. این شبکه قادر است انواع مختلفی از سرویس‌های جدید و فراتر از آنچه تاکنون مخابرات ارایه داده، در حداقل زمان عرضه کند. ایجاد ارتباط بهتر و سریعتر، از مهمترین ویژگی‌های سرویس‌های این شبکه است.

 سرویس های شبکه هوشمند:

1- مکالمه اعتباری 2- مکالمه رایگان 3- شماره اختصاصی 4- شماره فراگیر 5- مشاوره تلفنی 6- نظرسنجی تلفنی 7- انتقال شماره 8- پست صوتی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس‌های این شبکه می‌توانید با واحد ارتباط مردمی شرکت مخابرات استان تهران (190) و یا به سایت اینترنتی شرکت به نشانی www.tct.ir مراجعه فرمایید.

 

مکالمه اعتباری (prepaid Service)

این سرویس، امکان برقراری ارتباط تلفنی مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت‌های مکالمه اعتباری ممکن می‌سازد. مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد موردنظر ارتباط برقرار کند. یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرارشده است.

 

مکالمه رایگان (Phone Free)

مشترک این سرویس می‌پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می‌توانند از مزایای این سرویس بهره‌مند شوند.

دارنده این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند، می‌تواند تمامی مکالمات خود را دریافت کند زیرا در صورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیراشغال منتقل و هدایت می‌شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر موارد فوق، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماس‌ها می‌باشد. شماره رایگان 10 رقمی است و با پیش‌شماره 900212 شروع می‌شود. از موبایل و شهرستان نمی‌توان با این شماره تماس گرفت.

جدول سهمیه شماره های( IN (FPS

اداره کل مخابرات منطقه کرج

 199  الی   100

اداره کل مخابرات منطقه 2 تهران

299    الی  200

اداره کل مخابرات منطقه 3 تهران

399    الی  300

اداره کل مخابرات منطقه 4 تهران

499    الی  400

اداره کل مخابرات منطقه 5 تهران

599    الی  500

اداره کل مخابرات منطقه 6 تهران

699    الی  600

اداره کل مخابرات منطقه 7 تهران

799    الی  700

اداره کل مخابرات منطقه 8 تهران

899    الی  800

اداره کل مخابرات شهرستانهای استان تهران

999    الی  900

توضیح :

-        فرمت شماره( IN (FPS  برای ادارات کل مخابرات مناطق 9 گانه بصورت xxx 9002124 می باشد.

-        بقیه شماره های  ( IN (FPS  در سالن IN رزرو می باشد در صورت نیاز درخواست گردد .

  

شماره اختصاصی (Personal Number Service)

متقاضی این سرویس با دریافت یک شماره از شبکه هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت‌های بیشتری برخوردار می‌شود. مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‌های بسیار نازل‌تر است.

مشترک این سرویس می‌تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی و بعد از آن تماس‌گیرندگان با شماره شبکه هوشمند به تلفن‌های معرفی‌شده هدایت می‌شوند. اشخاصی که دارای شماره تلفن‌های متعدد (محل کار، منزل و ...) می‌باشند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده‌ترین کاربران این سرویس هستند.

شماره اختصاصی 8 رقمی است و با پیش شماره 8080 شروع می‌شود.


 

شماره فراگیر (Universal Access Number)

شرکت‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبات متعدد می‌باشند، از عمده‌ترین کاربران این سرویس هستند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به آگاهی مشتریان خود می‌رساند، ولی شبکه IN، ارتباط مشتری را با شعبه‌ای از شرکت که نزدیکترین فاصله را با او دارد، برقرار می‌کند. صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف تبلیغات و سهولت به‌خاطرسپاری یک شماره، به جای شماره‌های متعدد و امکان ارتباط در محدوده‌های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است.

(شماره فراگیر 10 رقمی است و با پیش‌شماره 909221) شروع می‌شود. از موبایل و شهرستان نمی‌توان با این شماره تماس گرفت. دارنده این سرویس می‌تواند از نظر محدوده جغرافیایی یا محدوده زمانی سرویس را تعریف کند).

 

مشاوره تلفنی (Premium Rate)

استفاده از خدمات مشاوره‌ای متخصصین در زمینه‌های مختلف (حقوقی، پزشکی، فنی و ...) با پرداخت هزینه مشاوره از طریق این سرویس انجام می‌شود.

امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارت‌های مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان‌ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و ... از دیگر قابلیت‌های این سرویس است.

دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مکالمات مشاوره‌ای را دریافت می‌کند و حق‌الزحمه شرکتهای اینترنتی، 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایه این سرویس است.

 

نظرسنجی تلفنی (Televoting)

با استفاده از این سرویس، سازمان‌های تجاری و موسسات عمومی می‌توانند از دیدگاه های مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده‌کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را به وسیله صدا یا صفحه کلید علام می‌کند.

پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی و نیز ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در مسابقات و سرگرمی‌های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است.

از قابلیت‌های این سرویس، تعیین مدت‌زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.

 

انتقال شماره (Number Potrability)

مشترک این سرویس می‌تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس‌های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند.
در نتیجه شرکت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند همزمان با تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.

 

پست صوتی:  (Unified Messaging Service)

  دارنده این سرویس، این امکان را می یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به آنها گوش دهد. ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قراردادن پیام و برداشتن پیام. در هر دو حالت می توان بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد. علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP  و انتقال پیام به E_mail مشترک در سیستم وجود دارد.

 

 

راهنمای استفاده از سرویس هوشمند پست صوتی پایه IN (ums)

معرفی سیستم:

مشترکین این سرویس می‌توانند بهنگام عدم حضور و یا هر دلیلی که منجر به عدم پاسخگویی آنها می‌شود پیام تلفن‌کننده را در حافظه پیام‌گیر نگهداری و در زمان مناسب و با هر شماره تلفنی که در دسترس می‌باشد، پیام‌های مربوط به خود را (در حال حاضر برای هر پیام 45 ثانیه و 10 پیام در روز) دریافت نماید.

پس از دایر شدن سرویس، مشترک اولین بار از همان تلفن با شماره تلفن سیستم ums (9092403000) تماس حاصل نموده و اطلاعات موردنظر را که شامل پیام خوشامدگویی به تلفن‌کنندگان، ارائه رمز عبور شخصی برای ارتباطهای بعدی و ... می‌باشد مطابق توضیحاتی که بطور اتوماتیک پخش می‌شود، از طریق همان تلفن وارد نماید.

روش‌های پیام‌گذاری (ارسال پیام)

الف – روش مستقیم:

اگر مشترک امکان پاسخگویی به تلفن را نداشته باشد، ارتباط لحظاتی بعد از زنگ خوردن و برنداشتن گوشی، با سیستم پیام‌گیر اتوماتیک برقرار و پیام خوشامدگویی برای تلفن‌کننده پخش و از وی خواسته می‌شود پس از شنیدن صدای بوق پیام خود را بگذارد. پس از قرار دادن گوشی سر جای خود، پیام ضبط و ارتباط خاتمه می‌یابد.

ب – روش غیرمستقیم:

اگر کسی به شماره تلفن 9092401000 زنگ بزند، به سیستم پیام‌گیر اتوماتیک وصل، آنگاه از وی خواسته می‌شود تا شماره صندوق مخاطب موردنظر خود را وارد نماید. این شماره بصورت (شماره تلفن مشترک + 021) می‌باشد. پس از آن کلید # را فشار داده و مطابق دستور سیستم، بعد از شنیدن صدای بوق، پیام خود را می‌گذارد. در این حالت نیز شخص می‌تواند پس از خاتمه پیام و با فشار دادن کلید # مطابق دستورات سیستم، پیام ضبط شده خود را بشنود و در صورت لزوم آن را تغییر دهد یا آن را به صورت اضطراری و یا محرمانه درآورد و یا آنکه از گذاشتن پیام صرفنظر کند.

روش‌های دریافت (شنیدن پیام)

الف – روش مستقیم:

در این روش مشترک ums از تلفن خود (که شماره آن در سیستم ums تعریف شده است) شماره 9092403000 را شماره‌گیری نموده و به سیستم ums وصل می‌شود. پس از وارد نمودن رمز عبور مطابق راهنمایی که از سیستم دریافت می‌نماید، پیامهای جدید و قدیمی را بررسی و یا به شنیدن هریک از آنها می‌پردازد.

در حین شنیدن هر پیام، با فشار دادن کلید (0) لیست دستورها نیز قابل شنیدن خواهد شد که بر اساس آن می‌توان پیام در حال پخش را ذخیره یا حذف نمود و یا با فرد تماس‌گیرنده ارتباط برقرار کرد.

ب- روش غیرمستقیم:

مشترک سرویس ums می‌تواند از هر تلفن دیگری با گرفتن شماره تلفن 9092400000 با این سیستم ارتباط برقرار نموده، همانند روش قبلی به پیامهای موجود در صندوق صوتی خود گوش کرده و از امکانات دیگر آن نیز استفاده نماید.

مدیریت سرویس پیام‌گیر

مشترک می‌تواند پس از برقراری ارتباط با سیستم (به روشهای مستقیم یا غیرمستقیم) و وارد نمودن رمز عبور، با فشار دادن کلید 8 از امکانات مدیریتی سیستم استفاده نماید. در این خصوص می‌توان پیام خوشامدگویی، رمز عبور، تنظیمات شخصی یا طرز عمل سرویس را تغییر داد.

اگر پس از گذاشتن پیام، کلید # را فشار دهد، دستوراتی را به صورت راهنمایی خواهد شنید که براساس آن می‌توان پیام ضبط شده خود را بشنود (و در صورت لزوم آن را تغییر دهد) یا آن را به صورت اضطراری و یا محرمانه درآورد و یا از گذاشتن پیام صرفنظر نماید.

(پیام‌های اضطراری در هنگام شنیدن پیامها در اولویت بوده و پیامهای محرمانه قابل ارسال به شخصی دیگر نخواهد بود).

محل مراجعه :

متقاضیان سرویس‌های "انتقال شماره" و "پست صوتی" می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به مرکز مخابراتی مربوط مراجعه کنند. متقاضیان سایر سرویس‌های شبکه هوشمند (IN) بایستی به ساختمان شاهد، واقع در بزرگراه کردستان، برج شرقی، طبقه دوم مراجعه و درخواست خود را اعلام کنند.

مدارک لازم:

متقاضیان سرویس‌های شبکه هوشمند (IN) می‌توانند با داشتن مدارک ذیل، درخواست کتبی خود را ارایه نمایند:

1- آخرین قبض پرداختی تلفن ثابت

2- صاحب تلفن با کارت شناسایی معتبر

3- وکیل قانونی صاحب تلفن با مدرک معتبر و وکالت‌نامه محضری (ارایه روزنامه رسمی ثبت شرکت برای شرکت‌ها – اصل و کپی)

مدارک مورد نیاز برای سرویس مشاوره حقوقی:

1- روزنامه رسمی ثبت شرکت (اصل و کپی)

2- اساسنامه شرکت (اصل و کپی)

(نوع مشاوره بایستی در اساسنامه ثبت شده باشد).

3- مجوز کار (اصل و کپی)

(بطور مثال برای مشاوره روانشناسی داشتن: مدرک روانشناسی به اضافه مدرک نظام روانشناسی یا مجوز  از بهزیستی)

4- داشتن کد اقتصادی

5- ارایه یک تلفن ثابت برای برقراری سرویس

6- ارایه شماره حساب فقط در بانک‌های (ملی – صادرات – پست بانک) که به نام مشاوره‌دهنده باشد.

7- مبلغ 10.300 تومان به حساب بانک ملی (با فرم‌های مخصوص مخابرات) واریز شود.

8- برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است.

توضیحات:

-          لازم به ذکر است که مدرک تحصیلی به تنهایی برای مشاوره کافی نیست.

-          پس از برقراری سرویس، هزینه‌های مشاوره پس از وصول در هر سیکل صورتحساب‌گیری به سرویس‌گیرنده قابل پرداخت می‌باشد (80%)

-          شماره‌های مشاوره 10 رقمی است و با کد 909230 شروع می‌شود.

-          با این شماره‌ها فقط مشترکین تلفن ثابت شهر تهران می‌توانند تماس بگیرند.

-          دریافت هزینه مشاوره به دو صورت زیر می‌تواند باشد:

-          به ازای هر تماس (بطور مثال به ازای هر تماس ...........تومان).

-          متناسب با مدت زمان تماس (بطور مثال هر دقیقه........تومان).

مدارک مورد نیاز برای سرویس مشاوره حقیقی:

1- مجوز کار متناسب با نوع مشاوره از مراجع ذیصلاح (اصل و کپی)

(مدرک تحصیلی به تنهایی برای مشاوره کافی نیست).

2- کارت شناسایی معتبر (اصل و کپی)

3- ارایه یک خط تلفن ثابت برای برقراری سرویس

4- ارایه شماره حساب فقط در بانک‌های ملی، صادرات، پست بانک، که به نام مشاوره‌دهنده باشد.

5- مبلغ 10.300 تومان به حساب بانک ملی (با فرم‌های  مخصوص مخابرات) واریز شود.

6- برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است.

·       توضیحات مربوط به سرویس مشاوره حقوقی درمورد سرویس مشاوره حقیقی نیز صدق می‌کند

اینترنت هوشمند